Tech Community

Δελτία Τύπου Επιχειρήσεις

Η Lenovo Παρουσιάζει Σταθερά Λειτουργικά Αποτελέσματα Στο 2ο Τρίμηνο Του Οικονομικού Έτους 15-16

Ο Όμιλος Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα για το δεύτερο οικονομικό τρίμηνο που τελείωσε στις 30 Σεπτέμβριου του 2015. Τα έσοδα του τριμήνου ανήλθαν σε US$12.2 δισ., καταγράφοντας αύξηση 16% σε σχέση με πέρυσι ή 23% με βάση την παρούσα ισοτιμία. Τα τρέχοντα κέρδη προ φόρων σε συγκρίσιμη βάση του δευτέρου τριμήνου, χωρίς τα έξοδα αναδιάρθρωσης, τις εφάπαξ χρεώσεις, τις μη ταμειακές λογιστικές δαπάνες Συγχωνεύσεων και  Εξαγορών, ανήλθαν σε US$166 εκατ., αυξημένα κατά 16% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ενώ σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Lenovo και με βάση τα Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης του Χονγκ Κονγκ (HKFRS) η ζημία προ-φόρων ανήλθε σε US$842 εκατ. **. Η καθαρή ζημία του δευτέρου τριμήνου διαμορφώθηκε στα US$714 εκατ.

Τα τρέχοντα κέρδη προ φόρων της Lenovo σε συγκρίσιμη βάση το δεύτερο τρίμηνο δείχνουν μία δυνατή λειτουργική απόδοση. Οι επίσημες HKFRS απώλειες προήλθαν από τα πλάνα επανευθυγράμμισης της Lenovo που γνωστοποιηθήκαν στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, συμπεριλαμβανομένων των δράσεων σε παγκόσμιο επίπεδο μείωσης εξόδων σε όλες τις επιχειρήσεις, την ενσωμάτωση του System x Business, την οργάνωση και την εμπορική ευθυγράμμιση  του εμπορικού σήματος της Motorola με το Επιχειρησιακό τμήμα Κινητών Τηλεφώνων της Lenovo και η εκκαθάριση του αποθέματος των smartphones. Κοιτάζοντας μπροστά, αυτές οι ενέργειες αναμένονται να οδηγήσουν σε ουσιαστική εξοικονόμηση κόστους US$650 εκατ. στο δεύτερο μισό αυτού του χρόνου και περίπου US$1,35 δισ. σε ετήσια βάση. Η στρατηγική διάθρωσης του κόστους της Lenovo σε όλες τις βασικές της δραστηριότητες, είναι σήμερα από τις πιο ανταγωνιστικές στον κλάδο. Η εταιρεία είναι σε θέση να επενδύσει σε νέους τομείς, ενώ ανταποκρίνεται ιδιαίτερα δυναμικά στον ανταγωνισμό.

“Με ισχυρή επίδοση, η Lenovo ενήργησε γρήγορα και αποφασιστικά για την αντιμετώπιση των προκλήσεων, ενώ εξακολουθεί να αποδίδει καλύτερα αποτελέσματα από αυτά του προηγούμενου τριμήνου,» είπε ο Yang Yuanqing, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Lenovo. «Τώρα, όχι μόνο χτίζουμε ένα πιο ανταγωνιστικό επιχειρηματικό μοντέλο, αλλά αναπτυσσόμαστε. Στον τομέα των Η/Υ καταγράφουμε μερίδιο ρεκόρ με καλή κερδοφορία. Στην κινητή τηλεφωνία, η στρατηγική μας να στρέψουμε το ενδιαφέρον μας στην ανάπτυξη έξω από την Κίνα, συνέχισε να αποδίδει καρπούς, καθώς κερδίσαμε μερίδιο και βελτιωμένα περιθώρια. Η αναπροσαρμογή του οργανισμού μας και η αναδιάρθρωση της δομής του κόστους μας θα αποφέρουν αποτελέσματα στο 2ο εξάμηνο του έτους. Στον τομέα Enterprise, έχουμε φτάσει σε ένα σημαντικό ορόσημο, αυξάνοντας τα έσοδα για πρώτη φορά μετά την εξαγορά της System x. Η αφομοίωση των εξαγορών και η υλοποίηση μετασχηματισμών απαιτεί χρόνο, αλλά είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος από  τα ισχυρά αποτελέσματα μας και βέβαιος τόσο για το άμεσο όσο και για το μακροπρόθεσμο μέλλον μας.»

Τα μικτά κέρδη της Εταιρείας για το δεύτερο οικονομικό τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 8% σε σχέση με πέρυσι και ανήλθαν στα US$1,6 δισ., ενώ το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε στο 13%. Οι λειτουργικές ζημιές για το τρίμηνο ήταν US$784 εκατ. Η βασική απώλεια ανά μετοχή για το δεύτερο οικονομικό τρίμηνο ήταν US$6,43 cents ή 49.84 HK cents. Τα Καθαρά Αποθεματικά του Χρέους της 30ης Σεπτεμβρίου 2015, ανήλθαν σε US$140 εκατ. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Lenovo κήρυξε προμέρισμα ύψους 6 HK cents ανά μετοχή, στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.

Επισκόπηση του Business Group ***

Στον τομέα των Η/Υ (ή PCG), το οποίο περιλαμβάνει υπολογιστές και Windows tablets, οι τριμηνιαίες πωλήσεις της Lenovo ήταν US$8,1 δισ., με προ-φόρου έσοδα US$406 εκατ., μειωμένο 17% σε σχέση με πέρυσι, με τις συναλλαγματικές διακυμάνσεις να πλήττουν τη ζήτηση στην περιοχή ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική) και τη Βραζιλία. Το προ-φόρων περιθώριο κέρδους του 5%, ήταν συγκριτικά σταθερό, σημειώνοντας πτώση 0,6 μονάδων σε σχέση με πέρυσι, αναδεικνύοντας τα επιχειρησιακά πλεονεκτήματα της Lenovo.

Η Lenovo παρέμεινε στην # 1 θέση για δέκατο συνεχόμενο τρίμηνο σημειώνοντας ρεκόρ μεριδίου αγοράς ύψους 21,2%, διευρύνοντας την ηγετική της θέση από τον # 2 κατασκευαστή. Στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, παραδόθηκαν 15 εκατ. υπολογιστές, σημειώνοντας άνοδο 6,6 μονάδων παρά τη συνολική πτώση της τάξεως του 11,1% που κατέγραψε η  αγορά. Στην παγκόσμια αγορά καταναλωτών, η Lenovo κατέγραψε νέο ρεκόρ στο μερίδιο αγοράς, καταλαμβάνοντας το 19,7%. Το μερίδιο αγοράς της Lenovo ανήλθε στο 13% στη Βόρεια Αμερική, σημειώνοντας ένα ακόμη ρεκόρ, ενώ στις περιοχές Ασίας-Ειρηνικού και Λατινικής Αμερικής, το μερίδιο αγοράς ανήλθε σε 19,3% και 15,3% αντίστοιχα, με κάθε μερίδιο από αυτά να ξεπερνάει την εκάστοτε αγορά κατά  24, 19, και 15 μονάδες αντίστοιχα. Στόχος της Lenovo είναι η κατάκτηση μεριδίου 30% στην παγκόσμια αγορά Η/Υ, διατηρώντας παράλληλα ισχυρή κερδοφορία.

Στον τομέα Mobile Business Group (MBG), ο οποίος περιλαμβάνει προϊόντα από τη Motorola, κινητά τηλέφωνα Lenovo, tablets Android και έξυπνες τηλεοράσεις, οι πωλήσεις της Lenovo στο τρίμηνο ήταν US$2,7 δισ. δολάρια, αυξημένες κατά 104% σε σχέση με πέρυσι, λόγω της ένταξης των εσόδων από τη Motorola.

Η Motorola συνέβαλε με US$1,4 δις στα έσοδα στο Mobile Business Group της Lenovo, ενώ η συνολική ζημία προ φόρων ήταν US$217 εκατ., καταγράφοντας 8,1% περιθώριο απώλειας προ φόρων.

Στο 2ο τρίμηνο, πραγματοποιήθηκε εκκαθάριση του αποθέματος, το χαρτοφυλάκιο προϊόντων εκσυγχρονίστηκε με νέα ανταγωνιστικά προϊόντα- όπως το άθραυστο DROID Turbo 2, το Moto 360 και το Vibe P1- που διατέθηκαν στην αγορά.  Ένας επανασχεδιασμένος ολοκληρωμένος κύκλος ανάπτυξης των προϊόντων κινητής τηλεφωνίας θα εξασφαλίσει ότι τα προϊόντα θα είναι ανταγωνιστικά κάθε εποχή και κάθε τρίμηνο. Με μία πλήρη αναδιάρθρωση, η Lenovo θεωρεί ότι η επιχειρηματική στροφή γύρω από το Mobile Business Group παραμένει σε καλό δρόμο, ώστε να πλησιάσει τους στόχους απόσβεσης σε ένα ή δύο τρίμηνα.

Στο Mobile, ο όγκος πωλήσεων της Lenovo ήταν αυξημένος κατά 11% από έτος σε έτος, με  τις πωλήσεις να ανέρχονται σε 18,8 εκατ. μονάδες, με οδηγό την ανάπτυξη εκτός Κίνας, όπου σημειώθηκε αύξηση 4,3% στο μερίδιο αγοράς σε σχέση με πέρυσι, απόρροια της νέας στρατηγικής της εταιρείας να εστιάζει σε εκτός Κίνας αγορές. Στο πρώτο μισό του οικονομικού έτους, το ποσοστό των πωλήσεων εκτός Κίνας ήταν 70% επί του συνολικού όγκου, ενώ πριν από έναν χρόνο, ήταν μόλις στο 19%. Στις κύριες αναπτυσσόμενες αγορές της Ινδονησίας, Ρωσίας, Ινδίας και Βραζιλίας, η Lenovo ξεπέρασε την αγορά των Smartphones κατά 12, 175, 48 και 4 μονάδες αντίστοιχα.

Στην αγορά των tablet, η Lenovo ξεπέρασε την αγορά κατά περίπου 14 μονάδες με σχεδόν 1% ανάπτυξη , ενώ η αγορά μειώθηκε κατά 12,6%. Επιπλέον, ενίσχυσε την παγκόσμια #3 θέση της καταγράφοντας ρεκόρ μεριδίου αγοράς που διαμορφώθηκε στο 6,3%, διαθέτοντας 3,1 εκατ. μονάδες και αποσπώντας έτσι μερίδιο αγοράς από τους #1 και #2 παίκτες.

Στο Enterprise Business Group (EBG), που συμπεριλαμβάνει servers, συστήματα αποθήκευσης, λογισμικό και υπηρεσίες που πωλούνται υπό τις επωνυμίες ThinkServer, καθώς και System x, οι πωλήσεις έφτασαν τα US$1,2 δισ.,  5,5 φορές υψηλότερες σε σχέση με πέρυσι, λόγω της φετινής ένταξης των System x. Τα System x κατέγραφαν περίπου US$900 εκατ. σε πωλήσεις.  Συνολικά, η EBG πέτυχε ένα σημαντικό ορόσημο με την αύξηση των εσόδων κατά 2%, για πρώτη φορά από την απόκτηση των System x. Στο τέταρτο τρίμηνο, με την πλήρη συμμετοχή των System x, η EBG παρέδωσε προ-φορου λειτουργικά έσοδα, παρόλο το βασικό PTI – το οποίο περιλαμβάνει μη ταμειακές λογιστικές δαπάνες που σχετίζονται με συγχωνεύσεις και εξαγορές- ήταν αρνητικό US$33 εκατ.

Σημαντικές συνεργασίες μεγάλης κλίμακας με την Alibaba, Tencent και Baidu εφοδίασαν με καινοτομία την επιχείρηση. Με νέες συνεργασίες, συμπεριλαμβάνοντας την Nutanix στις διασυνδέσεις υποδομών (hyper converged infrastructure), καθώς και με επόμενης γενιάς data center από παρόχους τεχνολογίας που σύντομα θα ανακοινωθούν, η Lenovo προσφέρει υψηλότερου επιπέδου τεχνολογία σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ένα σπουδαίο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και τη σωστή διάρθρωση κόστους. Η Lenovo είναι πεπεισμένη πως το EGB θα καταφέρει να σημειώσει έσοδα ύψους US$5 δισ., με ικανοποιητικά περιθώρια μόλις έναν χρόνο μετά την επίτευξη συμφωνίας με τη System x.

Γεωγραφική Επισκόπηση

Στην Κίνα, οι ενοποιημένες πωλήσεις κατά το δεύτερο οικονομικό τρίμηνο μειώθηκαν κατά 12% σε σχέση με πέρυσι, φθάνοντας τα US$ 3,3 δισ., μέγεθος που αποτυπώνει το 28% των παγκόσμιων πωλήσεων της Εταιρείας. Τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους υποχώρησαν κατά 1,7 μονάδες στο 4,1%. Οι μειώσεις αυτές ήταν αποτέλεσμα της απόδοσης στον τομέα του mobile, καθώς η αγορά ήταν εκτεθειμένη σε υψηλή ανταγωνιστικότητα, με περικοπές στις επιδοτήσεις των τηλεπικοινωνιακών παρόχων και τη συνεχή στροφή προς το online μοντέλο αγορών. Στην αγορά των Η/Υ, η Lenovo διατήρησε σταθερό το μερίδιο αγοράς της, καθώς και τα περιθώρια απόδοσης. Στον τομέα Enterprise, η Lenovo κατάφερε να αυξήσει τα έσοδα της κατά 213% σε σχέση με πέρυσι, λόγω των σημαντικών πωλήσεων ThinkServer, σημειώνοντας επιτυχίες σε υψηλής κλίμακας λογαριασμούς, γεγονός που της επέτρεψε να ενισχύσει την #1 θέση της στην Κινέζικη αγορά των server x86.

Στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, η Lenovo πέτυχε πωλήσεις ύψους US$2 δισ. ή 16% των παγκόσμιων πωλήσεων της Lenovo, ενώ τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους μειώθηκαν κατά 3,3 μονάδες στο 1,1%, λόγω της μειωμένης απόδοσης της Motorola. Σχετικά με την αγορά Η/Υ Ασίας-Ειρηνικού το μερίδιο αγοράς της Lenovo αυξήθηκε κατά 3,2 μονάδες σε σχέση με πέρυσι, φθάνοντας το ρεκόρ του 19,2%, ανακτώντας την πρώτη θέση. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μερίδιο αγοράς στην Ινδία αυξήθηκε κατά 99% σε σχέση με πέρυσι, σημειώνοντας ένα εντυπωσιακό ρεκόρ μεριδίου αγοράς ύψους 27%. Στον τομέα Enterprise, η Lenovo αξιοποιεί την τεχνογνωσία προκειμένου να δώσει σημαντική ώθηση στην εμπορική της δραστηριότητα. Στο Mobile, η Lenovo είχε ισχυρή ανάπτυξη  στις αποστολές παραγγελιών smartphone της τάξεως του 135% σε σχέση με πέρυσι, γεγονός που αποδίδεται στην ισχυρή ανάπτυξη στην Ινδία, καθώς και στην ένταξη του Moto.

Η Lenovo στην περιοχή ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική) είχε κατά το δεύτερο τρίμηνο ενοποιημένες πωλήσεις US$3,2 δισ., μία αύξηση από έτος σε έτος της τάξης του 6%, η οποία επηρεάστηκε από τις ξένες κινήσεις συναλλάγματος και στην αγορά λογισμικού Η/Υ. Η περιοχή EMEA αντιπροσώπευσε το 26% των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων της Lenovo. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους ήταν 0,7%, 3,1 μονάδες μειωμένο σε σχέση με πέρυσι. Η Lenovo παρέμεινε σταθερά στη # 2  θέση στην αγορά των Η/Υ, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς της στο 19,9%, υψηλότερο κατά 0,6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Στον τομέα των Η/Υ για καταναλωτές, η Lenovo παρέμεινε στη θέση # 1 για έβδομο συνεχόμενο τρίμηνο, καταλαμβάνοντας το  21,5%. Στο MBG, οι αποστολές παραγγελιών smartphone κατέγραψαν μία πολύ ισχυρή ανάπτυξη της τάξης του 101,8% από έτος σε έτος για τη συνδυασμένη επιχειρησιακή δραστηριότητα, Σημειώνεται πως  η  Motorola συμπεριλαμβάνεται στο τρίμηνο του 2014 για λόγους σύγκρισης (χωρίς τη Motorola στο τρίμηνο πριν από ένα χρόνο, η  ανάπτυξη σε σχέση με πέρυσι θα ανερχόταν σε 176,7%).

Στην Αμερική, οι ενοποιημένες πωλήσεις της Lenovo αυξήθηκαν κατά  70% σε σχέση με πέρυσι, και διαμορφώθηκαν στα US$3,7 δισ.  κατά το δεύτερο τρίμηνο, γεγονός που οφείλεται στην ένταξη των δύο εξαγορών. Το ποσό αυτό αντιπροσωπεύει το 30% των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων της Lenovo. Το περιθώριο λειτουργικού κέρδους βελτιώθηκε σε αρνητικό μόλις 2%, κυρίως λόγω της βελτίωσης των επιδόσεων της Motorola. Σχετικά με τους Η/Υ, το μερίδιο αγοράς της Lenovo Αμερικής αυξήθηκε κατά 2,5 μονάδες σε σχέση με πέρυσι,  στα 13,8%. Οι Lenovo Νότιας Αμερικής και  Λατινικής Αμερικής κατέχουν τα  ρεκόρ 13,3%, και 15,3% μερίδια αγοράς, αντίστοιχα. Στο Mobile, τα νέα κινητά τηλέφωνα της Motorola είδαν βελτιωμένες αποστολές παραγγελιών από το ένα τρίμηνο στο άλλο στη Βόρεια Αμερική. Στον τομέα Enterprise, η Lenovo γίνεται ακόμα πιο ανταγωνιστική με τις νέες πρόσφατες συνεργασίες, που θα της δώσουν τη δυνατότητα να παρέχει τεχνολογία που θα αλλάξει άρδην παγιωμένα υπολογιστικά μοντέλα.

* Δείτε IDC data 3Q 2015

** Ως μία εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, τα επίσημα αποτελέσματα της Lenovo παρουσιάζονται με βάση τα  Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης του Χονγκ Κονγκ (HKFRS). Αυτό το δελτίο τύπου επίσης περιλαμβάνει τα κέρδη προ φόρων σε συγκρίσιμη βάση, δίχως τα ακόλουθα:

Το κόστος των US$599 εκατ. αναδιάρθρωσης του δεύτερου τριμήνου, τις εφάπαξ χρεώσεις US$324 εκατ. για την εκκαθάριση των αποθεμάτων των smartphones, τις μη ταμειακές λογιστικές δαπάνες, συγχωνεύσεων και  εξαγορών, όπως την απόσβεση των άυλων περιουσιακών στοιχείων, τα έξοδα τεκμαρτών τόκων από χρεόγραφα  και άλλες εγγυήσεις αξίας US$85 εκατομμύριων δολαρίων. Τα κέρδη προ φόρων σε συγκρίσιμη βάση παρέχονται ως συμπληρωματική μέτρηση για να καταστεί δυνατή η ανάλυση της αντίστοιχης απόδοσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Σημειώνεται ότι δεν προορίζονται να προβλέψουν το ρυθμό της μελλοντικής απόδοσης.

*** Η εταιρία παρείχε χρηματοοικονομική ανάλυση ανά προϊόν μέσω της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων του δεύτερου οικονομικού τριμήνου για τα έτη 14/15. Μετά το κλείσιμο των επενδύσεων της Motorola και του System x κατά τη διάρκεια του 3ου οικονομικού τριμήνου των ετών 14/15, η Lenovo ξεκίνησε να παραθέτει στοιχεία ανά κλάδο δραστηριοτήτων προκειμένου να διευκολύνει την κατανόηση της απόδοσης των business group που δραστηριοποιούνται στους συγκεκριμένους κλάδους.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ

Για το Οικονομικό Τρίμηνο που έληξε 30 Σεπτεμβρίου 2015
(σε εκατομμύρια US$ εκατομμύρια, εκτός από στοιχεία ανά μετοχή)

Q2 15/16

Q2

14/15

Y/Y CHG

Έσοδα

12,150

10,475

16%

Μικτό Κέρδος

1,575

1,457

8%

Μικτό περιθώριο Κέρδους

13.0%

13.9%

-0.9pts

Λειτουργικά έξοδα

(2,359)

(1,092)

116%

Αναλογία Εξόδων προς Έσοδα

19.4%

10.4%

9.0pts

Λειτουργικά αποτελέσματα  (ζημίες) / κέρδη

(784)

365

N/A

Άλλα μη λειτουργικά έξοδα

(58)

(36)

60%

(Ζημίες) /Κέρδη προ φόρων

(842)

329

N/A

Έσοδα προ φόρων σε συγκρίσιμη βάση

166*

329*

-50%

Φόροι

125

(57)

N/A

Κέρδος για την περίοδο

(717)

272

N/A

Μη ελεγχόμενες συμμετοχές

3

(10)

N/A

Κέρδη που αναλογούν στους μετόχους

(714)

262

N/A

ΕPS (US cents)
ΒασικάΜειωμένα

(6.43)

(6.43)

2.52

2.49

(8.95)

(8.92)