Η Sony είχε δοκιμάσει στο παρελθόν τρεις φορές να δημιουργήσει σύστημα εικονικής πραγματικότητας και τώρα ανακοίνωσε ένα ακόμα με όνομα Project Morpheus. Η ανακοίνωσή του έγινε κατά τη διάρκεια του GDC 2014.
PROJECT MORPHEUS: Η ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗΣ
Το Project Morpheus ουσιαστικά είναι ένα headset που θα χρησιμοποιηθεί κυρίως για να δημιουργήσει ένα εικονικό περιβάλλον για τα παιχνίδια του PlayStation 4. Και λέμε κυρίως γιατί η Sony θέλει να το δει να χρησιμοποιείται και αλλού – η εταιρία ήδη συνεργάζεται με το Jet Propulsion Lab της NASA ώστε να κάνουν κάτι ξεχωριστό μαζί. Το Morpheus συνδέεται μαζί με το PlayStation Move και την PlayStation Camera ώστε να λειτουργήσει. Οι αισθητήρες αδράνειας που ενσωματώνονται στη μονάδα κεφαλής και στην PlayStation Camera καταγράφουν με ακρίβεια τις κινήσεις του κεφαλιού του παίκτη, ούτως ώστε, σε κάθε στροφή του, η εικόνα του παιχνιδιού να μετακινείται αντιστοίχως και με απόλυτη φυσικότητα σε πραγματικό χρόνο.
Αν υποθέσουμε ότι υπάρχει ένα παιχνίδι με σπαθιά, ο gamer θα κρατάει το Move σαν σπαθί και το Morpheus θα αναπαραγάγει την κίνηση των χεριών του παίκτη αλλά και του σπαθιού μέσα στο παιχνίδι, με αποτέλεσμα ο gamer να νιώθει ότι μάχεται ο ίδιος με το σπαθί του στον εικονικό κόσμο. Η συσκευή διαθέτει full HD οθόνες και υποστήριξη 3D ήχων ώστε ο gamer να νομίζει ότι έρχονται από μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά.
Ο Shuhei Yoshida, Πρόεδρος των Worldwide Studios της SCE, δήλωσε:
«Στη SCE αντιμετωπίζουμε την καινοτομία ως μία ευκαιρία περαιτέρω ενδυνάμωσης της δέσμευσής μας να φτάνουμε το παιχνίδι στα όρια του. Τo Project Morpheus είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα καινοτομίας της SCE, και προσβλέπουμε στη συνέχιση της ανάπτυξής του, αλλά και στη δημιουργία συμβατών games, που θα ξεκινήσουν να δημιουργούνται όταν τα kits ανάπτυξης φτάσουν στα χέρια των δημιουργών περιεχομένου.»
Κατά τη διάρκεια του Game Developers Conference 2014, το οποίο διοργανώνεται στο San Francisco από τις 19 έως τις 21 Μαρτίου, οι συμμετέχοντες μπορούν να επισκεφθούν τον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της Sony Computer Entertainment America και να δοκιμάσουν το Morpheus. Στα tech demo που θα παρουσιαστούν στα πλαίσια του GDC, οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να παίξουν αποκλειστικούς τίτλους, όπως το multiplayer shooter EVE Valkyrie (CCP), πιλοτάροντας ένα διαστημόπλοιο του EVE Online, το Thief (SQUARE ENIX Co., LTD.), εξερευνώντας τον σκοτεινό, γεμάτο σκιές κόσμο του νέου παιχνιδιού stealth δράσης, του “The Castle” (SCE), δοκιμάζοντας τις διαδραστικές δυνατότητες της Εικονικής πραγματικότητας μέσω του PS Move, και του “The Deep” (SCE), εξερευνώντας τα βάθη των ωκεανών μέσα από ένα κλουβί προστασίας από τους καρχαρίες.
Αν είσαι προγραμματιστής και ενδιαφέρεσαι να φτιάξεις τα δικά σου παιχνίδια για το Project Morpheus, κάποια στιγμή η εταιρία θα κυκλοφορήσει το SDK.
PROJECT MORPHEUS: ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ
Τμήματα | Μονάδα επεξεργαστή, οθόνη κεφαλής |
Τεχνολογία απεικόνισης | LCD |
Διάσταση πάνελ | 5 ίντσες |
Ανάλυση πάνελ | 1920×RGB×1080 (960×RGB×1080 για κάθε μάτι) |
Εύρος οπτικού πεδίου | 90 μοίρες |
Αισθητήρες | Επιταχυνσιόμετρο, γυροσκόπιο |
Συνδεσιμότητα | HDMI, USB |
Λειτουργίες | 3D audio, Social Screen |