Η Facebook ξεκίνησε να χρησιμοποιεί τα δεδομένα που παίρνει από τους χρήστες της για να εμφανίζει σχετικές με αυτούς διαφημίσεις. Αν και τα νέα αυτά ακούγονται ωραία για τους διαφημιστές, οι χρήστες που νοιάζονται για τα προσωπικά τους δεδομένα θα ενοχληθούν ιδιαίτερα.
Η Facebook θα χρησιμοποιήσει τη πλατφόρμα Atlas για να εμφανίζει διαφημίσεις σε ιστοσελίδες που δεν σχετίζονται με το κοινωνικό δίκτυο. Το Atlas το εξαγόρασε η Facebook μέσα στο 2013 από την Microsoft έναντι 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Σύμφωνα με τον Erik Johnson, επικεφαλής της πλατφόρμας Atlas, το σύστημα διαφημίσεων αυτό βασίζεται στα προφίλ των χρηστών, και όχι σε cookies. Επιπλέον θα είναι σε θέση να γνωρίζει αν ο χρήστης πλοηγείται από κινητό ή tablet ή από υπολογιστή για να του εμφανίζει ακόμα πιο σχετικές διαφημίσεις.
«Cookies don’t work on mobile, are becoming less accurate in demographic targeting and can’t easily or accurately measure the customer purchase funnel across browsers and devices or into the offline world.»
Ουσιαστικά μιλάμε για την απάντηση της Facebook στο AdSense της Google. Μόνο που η Facebook εκμεταλλεύεται έναν συνδυασμό από τις πληροφορίες που λαμβάνει από τους χρήστες, όπως η ηλικία, το φύλλο, οι προτιμήσεις και τα likes. Μία από τις πρώτες εταιρίες που υπέγραψε με αυτήν είναι η Pepsi. Σύμφωνα με πληροφορίες του Re/code, το Twitter ίσως ξεκινήσει και αυτό να διαφημίζεται μέσω αυτής της πλατφόρμας.