Η Autodesk έρχεται να ανταγωνιστεί το Unity και την Unreal Engine με τη δική της game engine, Autodesk Stingray. Η εταιρία σήμερα, 3 Αυγούστου, λάνσαρε τη Stingray που έφτιαξε χρησιμοποιώντας το Bitsquid που εξαγόρασε το προηγούμενο έτος. Η εταιρία κράτησε τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος και ανανέωσε το γραφικό περιβάλλον.
Το Bitsquid engine έχει ήδη χρησιμοποιηθεί από μεγάλες εταιρίες για την ανάπτυξη παιχνιδιών, όπως από τη Warner Bros που έφτιαξε το Gauntlet. Αντιπρόσωπος της Autodesk που μίλησε με το Engadget ανέφερε ότι σκοπός τους είναι να χτίσουν μια μηχανή για μικρά studios που μπορεί να προσαρμοστεί χωρίς πολύπλοκο προγραμματισμό. Παράλληλα, ήθελαν η Stingray να έχει όλα τα χαρακτηριστικά των αντίπαλων προϊόντων, όπως φυσικές σκιές, post-processing εφέ, ένα υψηλών επιδόσεων σύστημα αντανάκλασης και άλλα.
Αν και η εταιρία θα ήθελε η Stingray να υιοθετηθεί από κάθε εταιρία, μικρή και μεγάλη, αυτό δεν μπορεί να γίνει επειδή οι Unreal 4 και Unity 5 έχουν εδραιωθεί και οι μεγάλες εταιρίες δεν μπορούν να αλλάξουν προγράμματα τόσο εύκολα. Για αυτό η Autodesk ελπίζει τα μικρά και λίγο μεγαλύτερα studios που δεν έχουν πολλούς προγραμματιστές να χρησιμοποιήσουν τη δική τους game engine και έτσι ενσωμάτωσε εργαλεία σεναρίων που δουλεύουν με nodes. Παράλληλα, θα δώσει τον πηγαίο κώδικα (σε C++) για τις εταιρίες που επιθυμούν περαιτέρω παραμετροποίηση.
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα εργαλεία της Autodesk Stingray είναι το Live Link για δοκιμή σε πολλαπλές πλατφόρμες. Οι level designers με το Live Link δεν θα χρειάζεται να περιμένουν να ολοκληρωθεί το rendering για να δουν πως δουλεύουν τα γραφικά και το gameplay σε διαφορετικά συστήματα. Για παράδειγμα, μπορούν να αλλάξουν τις ρυθμίσεις των σκιών και οι αλλαγές να πραγματοποιηθούν αμέσως, παντού. Δουλεύει μέσω Wi-Fi δικτύου σε iOS, Android, Windows, Oculus Rift DK2, Xbox One και PS4.
Οι γραφίστες που χρησιμοποιούν Maya, 3DS Max ή άλλα Autodesk 3D προγράμματα θα επωφεληθούν από την ενσωμάτωση των εργαλείων στη μηχανή. Μάλιστα, το Maya LT θα προσφέρεται δωρεάν με κάθε αντίτυπο του Stingray για να δώσει στους γραφίστες τα βασικά εργαλεία μοντελισμού και κίνησης. Με το Live Link μπορείς να ‘πειράξεις’ το μοντέλο και να δεις τις αλλαγές μέσω του Stingray σε κάθε πλατφόρμα άμεσα. Μπορείς επίσης να δεις live camera level flythroughs, κινήσεις και άλλο περιεχόμενο του παιχνιδιού. Η Stingray επίσης περιλαμβάνει τα υπόλοιπα εργαλεία της εταιρίας για παιχνίδια, όπως τα HumanIK, Scaleform, και FBX που υποστηρίζουν το NVIDIA PhysX.
Αν και η Unreal 4 προσφέρεται δωρεάν και οι εταιρίες πρέπει πληρώνουν από τα κέρδη τους το 5% όταν αυτά ξεπεράσουν τις $5,000, το Stingray κοστίζει $30 κάθε μήνα για κάθε άδεια. Το Unity είναι επίσης δωρεάν, αλλά υπάρχει και η pro έκδοση με περισσότερα χαρακτηριστικά που κοστίζει $75 το μήνα. Δεδομένης της απήχησης των προϊόντων της Autodesk, ένα πιο φιλικό πρόγραμμα με real-time feedback και δωρεάν το Maya LT ίσως προσελκύσει τις μικρότερες εταιρίες. Το Autodesk Stingray θα κάνει ντεμπούτο στις 19 Αυγούστου.