Η Microsoft κατά τη διάρκεια του GDC 2014 (όπου είδαμε επίσημα Unreal Engine 4 και Unity 5) ανακοίνωσε και το DirectX 12 για τις πλατφόρμες της.
Το DirectX 12 υποστηρίζει όλες τις πλατφόρμες της αμερικάνικης εταιρίας -Windows, Windows Phone, Xbox One- και φέρνει γενικές βελτιώσεις, ομαλό διαμερισμό των διεργασιών σε πολλαπλούς πυρήνες επεξεργαστή και άμεση επικοινωνία με τη κάρτα γραφικών για ομαλά γραφικά. Όπως και το Mantle της AMD, η νέα έκδοση του DirectX αποφορτίζει τον επεξεργαστή και έχει πρόσβαση στη κάρτα γραφικών για σημαντική βελτίωση στα παιχνίδια και στην εξοικονόμηση ενέργειας. Αυτό βοηθάει και στην ομαλή μετάβαση από PC σε κινητό ή κονσόλα.
Όσον αφορά την υποστήριξη του hardware, η Nvidia πιστεύει πως οι τωρινές κάρτες γραφικών οι οποίες υποστηρίζουν το DirectX 11 πιθανότατα θα υποστηρίζουν και το DirectX 12. Η Intel είναι βέβαιη ότι οι υβριδικοί επεξεργαστές της (πχ οι Haswell με CPU + GPU) το υποστηρίζουν πλήρως. Για επίδειξη, η εταιρία έτρεξε το Forza Motorsport 5 βασισμένο σε Direct3D 12 σε Windows PC με κάρτα γραφικών Nvidia GeForce Titan Black στα 60fps χωρίς να παρουσιαστούν προβλήματα ή κολλήματα.
Όλα αυτά ακούγονται καλά, αλλά η Microsoft σκοπεύει να κυκλοφορήσει το DirectX 12 στο τέλος του 2015.