Τα προγράμματα αποκλεισμών διαφημίσεων (Adblock) αποτελούν από τους μεγαλύτερους εχθρούς των εταιριών όπως η Google που πληρώνονται για να προβάλουν διαφημίσεις στους συνεργαζόμενους ιστότοπους. Για αυτό το λόγο ακούγεται πως οι εταιρίες-κολοσσοί που παρέχουν διαδικτυακές διαφημίσεις πληρώνουν αυτούς που έχουν Adblock προγράμματα για να ‘ξε-μπλοκαριστούν’ από αυτά.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες που δημοσίευσε η The Financial Times, η Amazon, η Google, η Microsoft και η Taboola προτίθενται να συνεργαστούν με τη γερμανική επιχείρηση Eyeo η οποία βρίσκεται πίσω από το πρόσθετο Adblock Plus, το δημοφιλέστερο του είδους του με πάνω από 300 εκατομμύρια εγκαταστάσεις. Οι τέσσερις προαναφερόμενες εταιρίες θέλουν να μπουν στη ‘λευκή λίστα’ του Adblock με αντάλλαγμα να δίνουν ένα ποσό από τα κέρδη τους στην Eyeo.
Μόλις υπογραφούν τα συμβόλαια, όσοι χρησιμοποιείτε το Adblock Plus θα αρχίσετε να βλέπετε τις διαφημίσεις των παραπάνω εταιριών και θα απαλλαγείτε από αυτές άμα αλλάξετε πρόγραμμα/πρόσθετο. Η Microsoft δήλωσε:
«Will always give consumers choice when it comes to advertisements. We are committed to working with partners who share our vision for relevant, impactful brand interaction and respect the integrity of consumer choice.»