Η Lenovo Group ανακοίνωσε τα αποτελέσματα για το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο και ολόκληρο το έτος, το οποίο έληξε στις 31 Μαρτίου 2015. Σε ένα εποχιακά χαμηλό τρίμηνο με σημαντικές επιπτώσεις στο συνάλλαγμα, τα έσοδα ανήλθαν στα US$11.3 δισεκατομύρρια, καταγράφοντας άνοδο 21% από έτος σε έτος. Εάν εξαιρεθεί η επίδραση των συναλλαγματικών ισοτιμιών, ο ρυθμός ανάπτυξης θα ήταν στο 28%. Η λειτουργική υπεροχή της Lenovo κατέγραψε, πέρα από κάθε προσδοκία, τριμηνιαία καθαρά κέρδη, της τάξεως των US$100 εκατομμυρίων, ακόμη και μετά τα μη ταμειακά λογιστικά έξοδα συγχωνεύσεων & εξαγορών αξίας US$94 εκατομμυρίων.
Οι επενδύσεις σε συγχωνεύσεις και εξαγορές και η ισχυρή ανάπτυξη δημιούργησαν μία διαφοροποιημένη επιχείρηση για τη Lenovo με smartphones, tablets, servers και άλλες υπηρεσίες που συμβάλλουν στο 37% των εσόδων του τριμήνου σε σύγκριση με το 17% του προηγούμενου έτους. Την ίδια στιγμή, η Lenovo συνεχίζει να παρέχει άριστη απόδοση στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, καταγράφοντας αυτή τη χρονιά το ρεκόρ των 60 εκατομμυρίων αποστολών, και μία ισχυρή κερδοφορία, κρατώντας παράλληλα τη νούμερό ένα θέση της στην αγορά για όγδοο συνεχόμενο τρίμηνο.
«Η Lenovo συνεχίζει να προσφέρει μια ισχυρή και ισορροπημένη παρουσία. Με βαση τις νεοαποκτηθείσες επιχειρήσεις και συνέπεια στην ανάπτυξη των βασικών κλάδων μας, έχουν διαμορφωθεί τρεις κινητήρες ανάπτυξης. Καθώς το Mobile Business Group και το Enterprise Businesses Group μας έχουν αναπτυχθεί ραγδαία, ο κλάδος των ηλεκτρονικών υπολογιστών μας παρέδωσε ακόμη ισχυρότερα αποτελέσματα, δημιουργώντας ρεκόρ σε μερίδιο αγοράς και αύξηση κερδοφορίας. Οι συγχωνεύσεις των επιχειρήσεων Motorola Mobility και System x βρίσκονται σε καλό δρόμο και υπάρχει καλή δυναμική ανάπτυξης, αν και χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να αναπτυχθεί πριν γίνουν βασικές επιχειρήσεις, όπως ο κλάδος των ηλεκτρονικών υπολογιστών», είπε ο Yang Yuanqing, πρόεδρος και CEO της Lenovo. «Λαμβάνοντας υπόψη τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις της νέας εποχής internet+, είμαστε έτοιμοι να μετατρέψουμε τους εαυτούς μας από δημιουργούς, ως επί το πλείστον, hardware υπηρεσιών, σε έναν συνδυασμό hardware και software υπηρεσιών. Αυτό θα προκαλέσει ένα νέο κύμα ανάπτυξης για τη Lenovo τα επερχόμενα έτη».
Για ολόκληρο το έτος, η Lenovo είχε έσοδα ρεκόρ, US$46.3 δισεκατομυρίων, σημειώνοντας αύξηση 20% έτος με το έτος. Την ίδια περίοδο, τα μη ταμειακά έσοδα προ φόρων που σχετίζονται με χρεώσεις συγχωνεύσεων & εξαγορών από US$168 εκατομμύρια, ανήλθαν στα US$1.14 δισεκατομμύρια, σημειώνοντας 12% άνοδο έτος με το έτος. Παρόμοια, τα μη ταμειακά καθαρά έσοδα λογιστικών χρεώσεων που σχετίζονται με συγχωνεύσεις και αγορές ήταν US$997 εκατομμύρια, σημειώνοντας άνοδο 22% από έτος σε έτος. Το μικτό κέρδος για όλο το έτος ήταν US$6.7 δισεκατομμύρια με άνοδο 32% έτος με το έτος. Το μικτό περιθώριο κέρδους ήταν 14.4%, όταν τα λειτουργικά κέρδη για όλο το οικονομικό έτος ήταν US$1. δισεκατομμύρια, σημειώνοντας μία άνοδος της τάξεως των 5% έτος με το έτος.
Το μικτό κέρδος της εταιρείας για το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο αυξήθηκε στα US$1.8 δισεκατομμύρια, δημιουργώντας άνοδο 43%. Το μικτό περιθώριο κέρδους ήταν 15.7%. Τα λειτουργικά κέρδη ήταν US$127 εκατομμύρια, και τα προ φόρων έσοδα ήταν US$104 εκατομμύρια κατά το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο.
Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή κατά το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο ήταν 0.91 US cents, ή 7.06 HK cents. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Lenovo ανακοίνωσε τελικό μέρισμα ύψους 2.64 US cents, ή 20.5 HK cents ανά μετοχή για το οικονομικό έτος που τελείωσε στις 31 Μαρτίου 2015.
Επισκόπηση του Business Group***
Στον τομέα των PC Group και PCG, ο οποίος περιλαμβάνει ηλεκτρονικούς υπολογιστές και Windows tablets, οι τριμηνιαίες πωλήσεις της Lenovo ήταν US$7.2 δισεκατομμύρια, με έσοδα προ φόρων US$391 εκατομμύρια, δημιουργώντας μία αύξηση της τάξεως των 11% από έτος σε έτος. Το περιθώριο εσόδων προ φόρων ήταν 5.5%. Η Lenovo απέστειλε 13.3 εκατομμύρια ηλεκτρονικούς υπολογιστές μέσα στο τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση 2.7% έτος με το έτος, για ένα συνολικό μερίδιο αγοράς 19.5%. Το Pacific Corporate Group κατέκτησε αύξηση του μεριδίου αγοράς σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, με ιδιαίτερα ισχυρές επιδόσεις στη Δυτική Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
Στο Mobile Business Group ή MBG, το οποίο περιλαμβάνει προϊόντα από την επένδυση στη Motorola, τον κλάδο των κινητών τηλεφώνων Lenovo, τα Android tablets και τις smart τηλεοράσεις, οι τριμηνιαίες πωλήσεις της Lenovo ήταν US$2.8 δισεκατομμύρια. Στα smartphones, η Lenovo παρέμεινε στην 3η θέση παγκοσμίως με 18.7 εκατομμύρια στο τέταρτο τρίμηνο, σημειώνοντας ρεκόρ 76 εκατομμυρίων αποστολών και βελτιώνοντας την ισορροπία σε παγκόσμιο επίπεδο στο οικονομικό έτος 2014/15. Για το έτος (στα δύο τρίμηνα συμπεριλαμβάνεται η Motorola), η Κίνα αντιπροσώπευε το 59% του όγκου των smartphones της Lenovo, ενώ οι αγορές εκτός Κίνας παρουσίασαν εύρωστη αύξηση σε ποσοστό αύξησης 450% με 31 εκατομμύρια αποστολές συσκευών smartphone. Στον τομέα των tablets, η Lenovo ξεπέρασε την αγορά και συνέχισε να αυξάνεται με συνολικές αποστολές 12 εκατομμυρίων μονάδων, μια αύξηση ύψους 26% έτος με το έτος, και ποσοστό 5.1 μεριδίου αγοράς. Η Motorola συνεισέφερε περισσότερα από 7.8 εκατομμύρια μονάδες στο τρίμηνο της Lenovo, με αύξηση 23.6% από έτος σε έτος, ενώ πρόσθεσε US$1.8 δισεκατομμύρια στα έσοδα του MBG της Lenovo. Η Motorola κατάφερε επίσης ένα σημαντικό επιχειρησιακό ορόσημο με την εκ νέου είσοδό της στην Κίνας τον Ιανουάριο και την παραμένει σε καλό επίπεδο για να είναι κερδοφόρα μέσα στα επόμενα 4-6 τρίμηνα.
Στο Enterprise Business Group ή EBG, το οποίο περιλαμβάνει servers, λογισμικό και υπηρεσίες που πωλούνται υπό το εμπορικό σήμα τόσο της Lenovo ThinkServer όσο και του System x business unit, οι πωλήσεις ανήλθαν στα US$1.1 δισεκατομμύρια. Στο δεύτερο ολοκληρωμένο τρίμηνο με το System x, το EBG έδωσε θετικά λειτουργικά έσοδα προ φόρων, αν και το τυπικό της Pacific Torah Institute – το οποίο συμπεριλαμβάνει μη ταμειακά έσοδα προ φόρων που σχετίζονται με χρεώσεις συγχωνεύσεων & εξαγορών – ήταν αρνητικό στα US$45 εκατομμύρια. Η Lenovo συνέχισε να κατέχει την 3η θέση στους x86 servers, ενώ ο στόχος του ThinkServer σε μικρού και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις έφερε ποσοστό αύξησης 49% των εσόδων από έτος σε έτος. Το EBG παραμένει σε καλό δρόμο για να γίνει μια επιχείρηση US$5 δισεκατομμυρίων εντός περίπου ενός έτους.
Γεωγραφική Επισκόπηση
Τα συνολικά έσοδα της Lenovo για την Κίνα ανήλθαν σε US$3.1 δισεκατομμύριο στο τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, από έτος σε έτος, τα οποία αντιπροσώπευαν το 27% των εσόδων της εταιρείας παγκοσμίως, ενώ το λειτουργικό περιθώριο μειώθηκε κατά 1.1 μονάδες από έτος σε έτος σε ποσοστό 4.4%. Κατά το τέταρτο τρίμηνο, η Lenovo προστάτευσε την ηγετική της θέση στην αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών με ποσοστό μεριδίου 33.6%. Ο έντονος ανταγωνισμός στην κινέζικη αγορά κινητής τηλεφωνίας συνεχίζει να προωθεί τα Lenovo brand smartphones, αν και ένα σχέδιο μετασχηματισμού παίρνει θέση με επεκτατική τάση στο διαδικτυακό μοντέλο συμπεριλαμβανομένου του ShenQi να εντείνει την ανταγωνιστικότητα.
Στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, τα έσοδα της Lenovo ανήλθαν στα US$1.7 δισεκατομμύρια για το τέταρτο τρίμηνο, ή σε ποσοστό 15% των παγκόσμιων εσόδων της Εταιρείας, με λειτουργικό περιθώριο 4.6%, με αύξηση 1.9 μονάδες από έτος σε έτος, ενώ στην αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών το μερίδιο αγοράς ήταν 15.7%, αυξημένο κατά 0.2 μονάδες από έτος σε έτος. Σε ολόκληρη την περιοχή υπήρξε μεγάλη ανάπτυξη αποστολών smartphone με αύξηση 40% από έτος σε έτος καθοδηγούμενο από την επένδυση στη Motorola. Στην Enterprise, η εταιρεία χρησιμοποιεί το πλεονέκτημα της ειδίκευσης και των συστημάτων της Lenovo για να επιταχύνει τις πωλήσεις του System x.
Ακόμη και με νομισματικές πιέσεις, τα έσοδα της Lenovo για τις περιοχές Ευρώπη/Μέση Ανατολή/Αφρική (EMEA) κατά τη διάρκεια του τέταρτου οικονομικού τριμήνου είδαν συνεχή αύξηση και υπήρξε άνοδος της κερδοφορίας με έσοδα 15% σε US$3.0 δισεκατομμύρια, ενώ το περιθώριο κέρδους ήταν 2.7%. Οι υψηλές πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών στις βόρειες και νότιες περιοχές επέφεραν αύξηση 240% στις αποστολές smartphone και μια βελτίωση στο enterprise, οι χώρες EMEA αντιπροσώπευαν το 26% του ποσοστού των παγκόσμιων εσόδων της Lenovo. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, η Lenovo σημείωσε ρεκόρ στο μερίδιο αγοράς των ηλεκτρονικών υπολογιστών στις περιοχές EMEA της τάξεως του 20.5%, έως 4.8 μονάδες. Η Lenovo πέτυχε την 1η θέση στην κατάταξη των ηλεκτρονικών υπολογιστών ανάμεσα στις 17 χώρες της περιοχής EMEA.
Τα έσοδα στη γεωγραφική περιοχή της Αμερικής ήταν US$3.6 δισεκατομμύρια για το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, αυξημένα κατά 85% από έτος σε έτος, τα οποία αποτελούν το 32% των παγκόσμιων εσόδων της εταιρείας, κυρίως λόγω της ένταξης της Motorola και του System x στα αποτελέσματα της συγκεκριμένης γεωγραφικής περιοχής. Η Αμερική σημείωσε ρεκόρ στο μερίδιο της αγοράς ηλεκτρονικών υπολογιστών της τάξεως του 11.7% για ολόκληρο το έτος 2014/15, χάρη στις αποστολές στη Νότια Αμερική. Η Lenovo ήρθε πολύ κοντά στη διεκδίκηση της 3ης θέσης στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του τέταρτου οικονομικού τριμήνου, μόνο 0.6 μονάδες πίσω από την τρίτη θέση. Η εταιρεία συνεχίζει να πραγματοποιεί ενέργειες για την αντιμετώπιση σημαντικών προκλήσεων στη Βραζιλία, η οποία επηρέασε τη συνολική απόδοση της συγκεκριμένης γεωγραφικής περιοχής.
* Τα στοιχεία αυτά παρέχονται για μεγαλύτερη διαφάνεια αλλά και για να βοηθήσουν την περαιτέρω ανάλυση της επιχείρησης.
** δείτε τα δεδομένα IDC 1Q 2015
*** Μέχρι την τελευταία τριμηνιαία ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, η εταιρεία παρείχε χρηματοδοτική κατανομή ανά προϊόν. Με τις εξαγορές της Motorola και System x οι οποίες ολοκληρώθηκαν μέσα στο τέταρτο ττρίμηνο του οικονομικού έτους 14/15 της Lenovo, η διοίκηση πιστεύει ότι η υποβολή εκθέσεων από επιχειρηματικούς ομίλους αντανακλά καλύτερα την απόδοση της εταιρείας.
Σχετικά με τη Lenovo
H Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) είναι μια εταιρεία αξίας $46 δισεκατομμυρίων που ανήκει στη λίστα Forune 500 και κατέχει ηγετική θέση στην παροχή καινοτόμου τεχνολογίας για καταναλωτική και επαγγελματική χρήση. Το χαρτοφυλάκιό μας, που αποτελείται από υψηλής ποιότητας, ασφαλή προϊόντα και υπηρεσίες, περιλαμβάνει ηλεκτρονικούς υπολογιστές (συμπεριλαμβανομένων της θρυλικής σειράς Think και των multimode YOGA), workstations, servers, συστήματα αποθήκευσης δεδομένων, έξυπνες τηλεοράσεις και μια μεγάλη γκάμα mobile προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων smartphones, tablets και εφαρμογών. Συνδεθείτε μαζί μας στο LinkedIn, ακολουθήστε μας στο Facebook ή το Twitter (@Lenovo) ή επισκεφθείτε μας στο http://www.lenovo.com/gr/el/
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με τη V+O COMMUNICATION: Μαρία Καραπλή, τηλ: 211-7501255, e-mail: mka@vando.gr
LENOVO GROUP
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ
Για το Οικονομικό Τρίμηνο και Όλο το Έτος ποτ Τελείωσε στις 31 Μαρτίου 2015
(σε εκατομμύρια USD, εκτός από στοιχεία ανά μετοχή)
Q4 14/15 |
Q4 13/14 |
Y/Y CHG |
FY14/15 |
Y/Y CHG |
|||
Έσοδα | 11,334 | 9,357 | 21% | 46,296 | 20% | ||
Μικτό Κέρδος | 1,779 | 1,244 | 43% | 6,682 | 32% | ||
Μικτό περιθώριο Κέρδους | 15.7% | 13.3% | 2.4 pts | 14.4% | 1.3 pts | ||
Λειτουργικά Έξοδα | (1,652) | (1,013) | 63% | (5,574) | 39% | ||
Αναλογία Εσόδων προς Έξοδα | 14.6% | 10.8% | 3.8 pts | 12.0% | 1.6 pts | ||
Λειτουργικά Κέρδη | 127 | 231 | -45% | 1,108 | 5% | ||
Άλλα μη λειτουργικά Έξοδα | (23) | (19) | 20% | (137) | 263% | ||
Έσοδα προ φόρων | 104 | 212 | -51% | 971 | -4% | ||
Φόροι | (7) | (44) | -85% | (134) | -32% | ||
Κέρδος για την περίοδο | 97 | 168 | -42% | 837 | 2% | ||
Μη ελεγχόμενες συμμετοχές | 3 | (10) | NA | (8) | 3160% | ||
Κέρδη που αναλογούν στους μετόχους | 100 | 158 | -37% | 829 | 1% | ||
EPS (US cents) Βασικά Μειωμένα |
0.91 0.90 |
1.53 1.51 |
(0.62) (0.61) |
7.77 7.69
|
(0.11) (0.09) |
||
Μέρισμα ανά Μετοχή (HK σεντς) | 26.5 | 10% |