Σύμφωνα με τη πρόσφατη αναφορά της εταιρείας ερευνών IDC, οι αποστολές tablets και συσκευών 2-σε-1 μειώθηκαν κατά 3,2%, αριθμός που μεταφράζεται στις 76,1 εκατομμύρια μονάδες για το τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς. Αυτή είναι η πρώτη πτώση στην συγκεκριμένη αγορά μετά το 2010, αφού στο ίδιο τρίμηνο της περασμένης χρονιάς καταγράφηκαν 78,6 εκατομμύρια αποστολές.
Φυσικό και επόμενο λοιπόν, οι κατασκευαστές να βλέπουν πτώση στις πωλήσεις τους. Συγκεκριμένα η Apple με το iPad κατέγραψε πτώση κατά 17,8% σε σύγκριση με το περσινό τρίμηνο, όπου οι αποστολές της έφταναν τα 21,4 εκατομμύρια. Πτωτικά ακολουθεί η Samsung που βλέπει τις αποστολές των tablets της να έχουν μειωθεί κατά 18,4% σε σύγκριση με πέρυσι.
Επιπλέον, η ASUS είδε και αυτή τις αποστολές της να μειώνονται κατά 25%, όπως επίσης και οι αποστολές της Amazon οι οποίες μάλιστα μειώθηκαν δραματικά κατά 70%, δηλαδή στις 1,7 εκατομμύρια μονάδες. Εντύπωση προκαλεί η Lenovo που μέσα στην γενική πτώση, οι αποστολές της παρουσιάζουν αύξηση 9,1% ετησίως, στις 3,7 εκατομμύρια μονάδες.
Η IDC, και συγκεκριμένα ο Jitesh Ubrani (Senior Research Analyst) αναφέρει ότι η πτώση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από την μείωση των αποστολών της Apple και της Samsung. Παρόλο που η πρώτη επέκτεινε την γκάμα των iPad, κρατώντας μάλιστα στην αγορά και παλαιότερα μοντέλα σε χαμηλότερη τιμή, φαίνεται πως αυτό δεν είναι αρκετό να αυξήσει τις αποστολές της, αφού ο ενθουσιασμός για το νέο iPhone έχει βάλει φρένο στις αγορές των tablets της εταιρίας. Από την άλλη, η Samsung φαίνεται ότι έχει πληγεί από τις αντίπαλες κατασκευάστριες που δημιουργούν οικονομικά Android tablets με ικανοποιητικά χαρακτηριστικά, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι υψηλές τιμές στα tablets δεν έχουν θετικό αντίκτυπο στην σημερινή αγορά.
Παρόλα αυτά, η IDC τονίζει ότι η πτώση αυτή παρατηρείται μόνο στο συγκεκριμένο τρίμηνο, αφού όλη την υπόλοιπη χρονιά του 2014, οι αποστολές tablets αυξήθηκαν κατά 4,4%, στα 229,6 εκατομμύρια τεμάχια.