Η Spotify Ltd πραγματοποίησε τη πρώτη εξαγορά εταιρίας ώστε να κάνει τα αποτελέσματα της αναζήτησης πιο σχετικά με τον χρήστη. Τόσα χρόνια η εταιρία δεν είχε εξαγοράσει κάποια άλλη γιατί απλά δεν χρειαζόταν να το κάνει. Όμως τώρα με τα iTunes Radio, Beats Music και όλες τις άλλες παρόμοιες υπηρεσίες έχει μεγάλο ανταγωνισμό.
Η εταιρία The Echo Nest έχει αναπτύξει αλγόριθμους ώστε να εμφανίζει στον χρήστη υπηρεσιών σαν το Spotify τραγούδια που του αρέσουν περισσότερο. Η εταιρία αυτή μέχρι τώρα έχει δημιουργήσει μια βάση δεδομένων με πληροφορίες για 30 εκατομμύρια τραγούδια. Αυτή τη βάση τη μοιραζόταν με υπηρεσίες τραγουδιών, συμπεριλαμβανομένου και του Spotify, οι οποίες δημιουργούν αυτόματες playlist ή προτείνουν στους χρήστες συναφή μουσικά κομμάτια με τα αγαπημένα τους τραγούδια.
Με την The Echo Nest, η εταιρία θα μπορεί να έχει καλύτερα εργαλεία διαχείρισης και θα προσφέρει βελτιωμένη αναζήτηση μουσικής στους συνδρομητές. Παρόλα αυτά, διευκρινίζεται πως οι εφαρμογές της The Echo Nest (API) θα παραμείνουν δωρεάν και ανοικτές σε υποστήριξη από τους προγραμματιστές. Αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί, η εξαγορά λέγεται να κόστισε $125 εκατομμύρια στην Spotify.