Η εταιρία ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ φέτος έκλεισε 65 χρόνια παρουσίας στην Ελληνική αγορά και το γιορτάζει με ένα «ταξίδι στο παρελθόν.» Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων που πραγματοποιεί, ο Ανδρέας Αθανασόπουλος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, παρέθεσε συνέντευξη Τύπου την Τετάρτη, 11 Νοεμβρίου 2015 στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, παρουσιάζοντας τη θέση της εταιρείας στο συνεχώς μεταβαλλόμενο, κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον του σήμερα και του αύριο. Εκπρόσωποι καναλιών και εφημερίδων παρευρέθηκαν εκείνη τη μέρα, και το Tech Community δεν μπορούσε να λείπει.
Για όσους δεν γνωρίζουν την ιστορία της ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ, ξεκίνησε το 1950 από ένα μικρό καταστηματάκι στην οδό Αριστείδου 1 στην Αθήνα (που πλέον ανήκει στην ΓΕΡΜΑΝΟΣ) από τον Παναγιώτη Κωστόβολο και με τη πάροδο του χρόνου κατάφερε και έγινε η μεγαλύτερη αλυσίδα πώλησης λευκών συσκευών με ποσοστό στην αγορά περίπου 25%, σύμφωνα με τον κ. Αθανασόπουλο.
Σήμερα η εταιρία προσφέρει εργασία σε πάνω από 2,000 ανθρώπους (μάλιστα πρόσφατα έγιναν πολλές προσλήψεις), διαθέτει 94 καταστήματα πανελλαδικά και έχει 3 εκατομμύρια επισκέπτες. Καθημερινά έχει πάνω από 100,000 επισκέπτες (στα καταστήματα και στο site), δέχεται πάνω από 10,000 κλήσεις πελατών και πραγματοποιεί πάνω από 1,000 διανομές και εγκαταστήσεις προϊόντων στα σπίτια των πελατών της. Επίσης αυτή τη στιγμή ανακαινίζει τα καταστήματά της βάζοντας ανοιχτές βιτρίνες για να βλέπει ο κόσμος τι υπάρχει μέσα και εγκαθιστώντας πάγκους που προσομοιώνουν τη χρήση του προϊόντος σε ένα κανονικό σπίτι.
Ο κ. Αθανασόπουλος μας πληροφόρησε για τους τρεις κανόνες της ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ:
- «Να γινόμαστε διαρκώς καλύτεροι και όχι απλά οι φθηνότεροι»
- «Να βάζουμε την αύξηση των εσόδων πριν την μείωση του κόστους»
- «Δεν υπάρχει άλλος κανόνας»
Η ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ προσπαθεί συνεχώς να προσφέρει στον πελάτη ευκολίες πληρωμής και after-sale υποστήριξη, και για αυτό έχει λανσάρει ένα δικό της πρόγραμμα πληρωμής μέσω δόσεων, προσπαθεί να δημιουργήσει το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο επέκτασης εγγύησης ηλεκτρικών συσκευών, παρέχει τη δυνατότητα παράδοσης εντός της ίδιας ημέρας στο σπίτι του πελάτη, διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών στην Ελλάδα, δημιουργεί το μεγαλύτερο ανεξάρτητο επισκευαστικό κέντρο ηλεκτρικών συσκευών στην Ελλάδα, επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο επισκευών σε υπηρεσίες Ηλεκτρολόγου και Υδραυλικού για τα σπίτια και άλλα. Γενικά, θέλει από εταιρεία πώλησης προϊόντων να γίνει μια εταιρεία λύσεων και παροχής υπηρεσιών.
Η εταιρία έχει εξαγοραστεί από την Dixons Carphone η οποία «αποτελεί αυτή τη στιγμή την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στην Ευρώπη, με κεφαλαιοποίηση 6 δις και με την καλύτερη απόδοση στον FTSE 100 την προηγούμενη χρονιά.» Οι δύο εταιρίες έχουν κοινό όραμα, και σύντομα κοινή σχεδίαση καταστημάτων.
Όσον αφορά τις πωλήσεις μέσα στην κρίση, ο CEO μας ενημέρωσε ότι οι λευκές συσκευές είχαν την πιο μεγάλη πτώση (ειδικά μετά το τέλος των νέων οικοδομών), αλλά υπάρχει μια «θεαματική» ανάκαμψη της αγοράς. Η αγορά των τηλεοράσεων βοηθήθηκε από την μετά-Digea εποχή, και μάλιστα παρατηρήθηκε αυξημένη ζήτηση για τηλεοράσεις με μεγάλες οθόνες. Η αγορά των υπολογιστών χαρακτηρίστηκε ως «μεγάλη, αλλά δέχεται πιέσεις εσωτερικών ανακατατάξεων» – η εταιρία πιστεύει ότι τα υβριδικά PC στο μέλλον θα έχουν ζήτηση. Όσο για τα κινητά και τα tablets, η εταιρία δεν κάνει κάποια ξεκάθαρη δήλωση, δηλώνοντας μονάχα «μεγάλες αντοχές από το premium segment», όμως είπε ότι η ζήτηση για τα tablets έχει πέσει.
Σε γενικές γραμμές η ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ μέσα στη κρίση μείωσε τα κόστη της, αυξήθηκαν τα μερίδιά της και συνέχισε τις επενδύσεις. Επίσης επέστρεψε στην κερδοφορία, αυξήθηκαν οι πωλήσεις κατά 13% (ενώ στα υπόλοιπα καταστήματα κατά 9%) και είχε σημαντική αύξηση απασχόλησης.
Τι επιφυλάσει ο μέλλον της εταιρίας; Η ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ θέλει να εδραιωθεί στην Ελληνική αγορά και για αυτό θα επεκτείνει τη γκάμα της, θα επεκτείνει το δίκτυό της, θα προσλάβει περισσότερους υπαλλήλους και θα συνεχίσει τις επενδύσεις.
Η ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ για να γιορτάσει τα «65 μαγικά χρόνια» της διοργανώνει κάποιες εκδηλώσεις στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων όπου ο κόσμος μπορεί να δει παλιές αλλά και νέες συσκευές, όπως παλιά τηλέφωνα και υπολογιστές ή το headset εικονικής πραγματικότητας Oculus. Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα εδώ.