Η Nvidia είναι η πρώτη εταιρία που πραγματοποίησε παρουσίαση στη CES 2015 και κατάφερε και φέτος να μας εντυπωσιάσει με το νέο “superchip” Nvidia Tegra X1. Για όσους δεν θυμούνται, το 2014 παρουσίασε το Tegra K1 SoC το οποίο ήταν και είναι από τα δυνατότερα στην αγορά.
Το Nvidia Tegra X1 διαθέτει οκτώ επεξεργαστικούς 64-bit πυρήνες (20nm), από τους οποίους οι τέσσερις πυρήνες είναι Cortex-A57 (με 2MB L2 cache) και οι άλλοι τέσσερις Cortex-A53 (512KB L2 cache). Η GPU είναι αρχιτεκτονικής Maxwell και έχει 256 πυρήνες CUDA. Σύμφωνα με την Nvidia, το X1 έχει περισσότερη ισχύ από τον υπερ-υπολογιστή ASCI Red που το 2000 ήταν ο πρώτος που ξεπερνούσε το 1 teraflop. Σε σύγκριση με σημερινά μηχανήματα, το Xbox One αποδίδει 1,3 teraflop και το PlayStation 4 περίπου 1,84 teraflop.
Η εταιρία κατά τη διάρκεια της παρουσίασης έκανε επίδειξη και της δύναμης του Tegra X1 στη πράξη. Τοποθέτησαν σε μια mainboard το chipset μαζί με 4GB RAM (LPDDR4) και ψήκτρα (όπως φαίνεται στη παρακάτω φωτογραφία) και έτρεξαν το Unreal Engine 4 Elemental demo. Το chipset κατάφερε να φέρει εις πέρας την αποστολή με μόλις 10W κατανάλωση, ενώ πέρυσι για να τρέξει το ίδιο demo το Xbox One χρειαζόταν 100W και πριν από δύο χρόνια σε παρόμοια παρουσίαση η Nvidia χρειαζόταν 300W ενέργειας.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
Η Nvidia θέλει να δει το Tegra X1 να ενσωματώνεται παντού, στη κυριολεξία – από κινητά και tablets σε κονσόλες και αυτοκίνητα. Η Nvidia θέλει να δημιουργήσει ένα αυτο-οδηγούμενο αυτοκίνητο το οποίο θα χρησιμοποιεί αισθητήρες και κάμερες υψηλές ευκρίνειας. Για να το καταφέρει αυτό έκανε το SoC ικανό να μπορεί να επεξεργαστεί 1.3 δισεκατομμύρια pixels ανά δευτερόλεπτο. Αυτό σημαίνει ότι το SoC μπορεί να ενσωματωθεί σε συσκευές με κάμερα 1,3 Gigapixel!
Τέλος, το νέο Tegra chip υποστηρίζει τα πρότυπα Unreal Engine 4, DirectX 12, OpenGL 4.5, CUDA, OpenGL ES 3.1 και Android Extension Pack, καθώς επίσης και εγγραφή 4K βίντεο στα 60fps (H.265, H.264, VP9).
Το Nvidia Tegra X1 θα αρχίσουμε να το βλέπουμε σε φορητές συσκευές (όπως κινητά και tablets) από το πρώτο μισό του 2015, ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούν να το αποκτήσουν από το δεύτερο μισό του έτους.